MANFAAT ESP SHAKLEE UNTUK IBU MENGANDUNG

Pernah tak dengar petua orang kampung, nak anak cerah kena minum soya masa mengandung dan pernah dengar ESP Shaklee?

Haa, ni nak habaq yang ESP shaklee diperbuat dari soya. Ada apa pada soya sebenarnya?

Image result for soy

Soya ni tumbuhan yang special sebab ia kaya dengan protein. Dan ia mengandungi kesemua asid amino yang diperlukan badan untuk pertumbuhan semula sel.

Soya dari shaklee juga non GMO, apa tu non GMO??

Non GMO bermaksud non genetically modifiied organism. Soya ni langsung tak diubah genetiknya. Semuanya asli.

Image result for wow gif

ESP SHAKLEE ni bukan baru je dikeluarkan, dah 50 tahun dah. Sebaya mak ayah kita. Dan Shaklee syarikat pertama yang keluarkan produk kaya protein berasaskan soya.

Image result for esp shaklee 50 years ago

Kenapa mommies yang pregnant kena ambil soya?

  • Ibu mengandung memerlukan kadar protein yang tinggi setiap hari dan makanan yang kita makan tak memberikan protein secukupnya disebabkan ibu hari ini bukan ibu yang dulu.

Ibu sekarang adalah ibu superpower, yang bekerja di ofis dan juga menguruskan rumah tangga. Kalau dah ada anak kecil 2 3 orang? Sempat ke ibu nak makan makanan penuh nutrisi dan kaya protein, tentunya tak.

Ibu mengandung juga perlukan protein untuk bayi dalam kandungan, protein diperlukan untuk pertumbuhan sel bayi. Anak yang dilahirkan dengan sihat akan kurang mengalami masalah kulit seperti eczema dan psoriasis.

  • ESP juga mengandungi karbohidrat , kalsium, vitamin dan elektrolit isotonik. 

Image result for esp shaklee ingredients

Kesemua nutrien in memang periuk nasi wanita hamil, kalsium sangat diperlukan sebab bayi dalam kandungan memerlukan kalsium yang banyak untuk pertumbuhan tulang yang kuat. Dari mana kalsium itu? Dari ibu sendiri. Hasilnya ibu mengalami kesusutan kadar kalsium dalam badan. Ini meningkatkan risiko osteoporosis. 

Image result for osteoporosis gif

  • ESP mengandungi vitamin B6.

Image result for vitamin b6

Ada tak ibu yang bila mengandung, kulit semakin kusam dan tak bermaya? Ini disebabkan hormon yang dirembeskan ketika hamil. Tapi disebabkan ESP Shaklee mengandungi protein yang membantu regenerasi sel kulit supaya kulit yang baru terhasil lebih cantik dan glowing, dan juga vitamin B6 yang akan membantu melembapkan kulit ibu hamil.

Berseri seri la ibu yang ambil ESP semasa mengandung

  • ESP mengandungi asid amino lysine.

Image result for lysine function in the body

Asid amino lysine memastikan kalsium diserap dengan baik. 

Kalau sekadar minum kalsium tapi serapan kalsium kurang, sama je lah. Baik tak payah minum susu kannn???

Lysine juga membantu ibu hamil dalam masalah hilang selera makan dan kepenatan dan juga tiada selera makan

10 MANFAAT ESP SHAKLEE UNTUK WANITA MENGANDUNG

Image result for esp shaklee testimoni hamil

  • Anak kulit lebih halus gebu dan mengurang kan risiko masalah kulit ketika lahir

  • Protein diperlukan oleh plasenta begitu juga perkembangan organ badan bayi yang lain

Image result for placenta

  • Protein juga diperlukan untuk perkembangan otak bayi terutama sekali pada trimester kedua dan ketiga

Image result for protein for fetus brain

  • ESP Shaklee memberikan tenaga tambahan untuk ibu tanpa meningkatkan paras gula dalam darah. Jadi jangan bimbang tentang kencing manis ketika hamil

Image result for active gif

  • ESP Shaklee bantu kawal selera makan disebabkan indeks glisemik yang rendah. Ia dihadam secara berperingkat tanpa meningkatkan paras gula dalam darah. Senang hati ibu bila tengok badan maintain sihat dan slim ketika mengandung

Image result for esp shaklee indeks glisemik

  • Kulit ibu kusam ketika mengandung? Jangan risau, ESP Shaklee boleh bantu. Bagaimana? Dengan membekalkan protein yang secukupnya untuk regenerasi kulit baru yang lebih cantik dan mulus. ESP Shaklee memang sesuai untuk Ibu Mengandung

Image result for esp shaklee testimoni kulit

  • Stretchmark berkurang dengan protein! Stretchmark disebabkan kulit di tarik kerana berat badan mendadak naik. Untuk memulih memudarkan stretchmark, badan perlukan protein juga. Bila diamalkan selepas bersalin insyaAllah, perut lebih cantik

  • Mencegah penyakit berbahaya ketika mengandung seperti kencing manis, darah tinggi, eklampsi dan lain-lain
  • Membantu memudahkan proses kelahiran. Tahu tak, ibu perlukan tenaga yang banyak untuk meneran. Kalau tiada tenaga, ibu letih, mungkin akan berhadapan risiko bayi lemas. Jadi ESP Shaklee bekalkan tenaga untuk ibu dalam labor. Walaupun takde selera, ibu hanya perlu minum ESP sahaja.

  • Masalah gastrik dan oedih ulu hati juga berkurang bila anda minum ESP Shaklee ketika hamil. Walaupun ESP Shaklee hanya minuman, tapi ia mengenyangkan dan tak biarkan perut anda kosong sven anda takde selera waktu hamil.

Image result for esp shaklee testimoni gastrik\

 

pssstt sekarang ni ESP Shaklee tengah promo terlajak jimat tauuuu. Berbaloi sangat beli untuk stok bulan puasa.

nak bertenaga di bulan puasa samada mommies menyusu atau mengandung??

jom order dengan kak cepatttt 019-2649362

Image may contain: text

 

Baca :  8 Sebab Kenapa Perlu Percaya Kepada Shaklee

I agree to have my personal information transfered to MailChimp ( more information )
Tags:
0 shares

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *